Kénytelenek alágyújtani a hideg miatt a vasúti síneknek Chicagóban
Igen érdekes megoldással tudják csak megelőzni, hogy lefagyjanak a váltók.
Igen érdekes megoldással tudják csak megelőzni, hogy lefagyjanak a váltók.
Bár az ázsiai régióban napjainkban is elérhető a nagy sebességű mágnesvasút, ezt a szakértők szerint rendkívül drága üzemeltetni. Akad viszont egy másik technológia is, aminek jóval kisebb a költségvonzata, de még nem tudni, hogyan lehetne megvalósítani. Ennél ugyanis szárnyakkal növelnék a tempót.
Levideózták, ahogy a Szegedről Békéscsabára tartó személyvonat egyik mozdonya és egy személykocsija kisiklott Szeged-Rókus állomáson.
Vitézy Dávidék Budapest és a Duna alatt kötnék össze az ország vasúthálózatának keleti és nyugati felét. Az alagút kétvágányos lenne, óránként és irányonként 20 vonat kapacitással. A Széll Kálmán térnél lenne egy föld alatti vasúti megálló, a Déli a felszínen megszűnne, a Nyugati részben a föld alá költözne. A Nyugati átépítésére már most nemzetközi tervpályázatot ínak ki.
126,8 milliárd forintból újítanak fel 29 kilométert.
Az első vonatok még idén tavasszal áthaladhatnak az új hídszerkezeten.
Egyszer már megpróbálták, akkor nem jártak sikerrel, de most más idők járnak.